Persbericht: De Bonte Koe Chocolade introduceert De COWCOIN

De Bonte Koe Chocolade biedt investeringsmogelijkheid met nieuwe chococurrency: de COWCOIN.

Rotterdam, Nederland - 26 maart 2024 – De Bonte Koe Chocolade, bekend van de handgemaakte duurzame chocoladeproducten, heeft vandaag een chococurrency gelanceerd: De COWCOIN.

Als reactie op de aanhoudende stijging van cacaoprijzen heeft De Bonte Koe Chocolade besloten om een innovatieve stap te zetten in de wereld van handel en chocolade. De COWCOIN is een chocolademunt waarmee op verschillende markten geïnvesteerd- en gehandeld kan worden.

"De huidige situatie waarbij cacaoprijzen door het dak gaan, heeft ons geïnspireerd om een chocolademunt te introduceren die zowel investeerders als chocoladeliefhebbers zal aanspreken," zegt Amy Klein, Choco Currency Executive (CCE) van De Bonte Koe Chocolade. "De COWCOIN biedt een waardevolle manier om te participeren in de financiële markten."

De COWCOIN, ook wel bekend als "COW", is een duurzame handgemaakte coin van 80% biologische en traceerbare cacao.

"Met de COWCOIN willen we niet alleen de handel in chocolade vernieuwen, maar ook een unieke ervaring bieden aan onze klanten," voegt Klein toe. "Het is een manier om de liefde voor chocolade te combineren met een spannende investeringsmogelijkheid."

De COWCOIN wordt begin volgende maand online geïntroduceerd en zal daarnaast ook vanuit de nieuwe chocomaat op Station Bergweg in Rotterdam en de automatiek aan de Hoogstraat in Schiedam te verkrijgen zijn. Op dit moment (27/3) staat de introductieprijs van de COWCOIN op 50 euro. De COWCOIN is hier te reserveren.

“Met de huidige stijgende cacaoprijzen is er de mogelijkheid om met één chocolademunt al slapend rijk te worden aldus de CCE van De Bonte Koe. Als dit niet lukt, kan je hem ook altijd opeten”.

Over De Bonte Koe – Handgemaakte chocolade van goeden huize

De Bonte Koe, een hecht familiebedrijf waar inmiddels de tweede generatie aan het roer staat, is al sinds 1992 een walhalla voor handgemaakte verantwoorde chocoladeproducten. Naast de vestiging aan de Lange Haven en de Hoogstraat in Schiedam waar de chocoladeproducten handmatig vervaardigd worden, zijn er winkels in Den Haag (Korte Poten 57 en Piet Heinstraat 59A) en Rotterdam (Lusthofstraat 33A en Nieuwe Binnenweg 112).